2014. június 3., kedd

Grízgaluska leves

A galuska hozzávalói: 
2 tojás, lazán (nem habosra) felverve, 
1 csipet só, 
1 kávéskanál olaj,
gríz.  (annyi, hogy tejföl sűrűségű masszát kapjunk.  3 - 3.5 evőkanálnyi, attól függ, mekkora a kanalunk) 
Hűtőben pihentetjük, majd forró, sós vízbe, vagy a kifőtt leveslébe szaggatjuk. Tulajdonképpen, ez a recept lényege, mert a leveslé, lehet sokféle. Készíthetjük hús, csont, zöldség alapléből, vagy mindezeket főzhetjük frissen is. A galuska készítése nálam is több éves gyakorlatot igényelt, mert ha nem a megfelelő arányban keverjük ki kemény marad, ellenkező esetben könnyen szétfő.



Nem én lennék, ha nem próbáltam volna ki azonnal. Leírtam az iménti receptet megérzésem, na meg gyakorlatom okán, és mert szükség volt rá. (tanácsot kértek tőlem, az pedig mindennél előbbre való) De rögtön nekiláttam, hogy megnézzem, mennyi gríz kell 
1 tojáshoz. Pontosan, 3 evőkanállal tettem hozzá. (a grízt nem lehet púpos evőkanállal mérni, mert nem marad rajta annyi) Csipetnyi sót, és 1 kávéskanálnyi étolajat is adtam hozzá. Hallottam olyanról, aki tejfölt is tett hozzá, de arra szerintem nincs szükség. A majdnem egy óra pihenés során a gríz megdagadt, és pont megfelelő sűrűségű lett a szaggatáshoz. Én ezt, evőkanállal csináltam. Fontos, hogy forró legyen a víz, mert akkor nem ragad le az edény aljára galuskánk! Én most forró, sós vízbe szaggattam, mert rendelkezésemre állt ugyan a kész húsleveslé, de azt már nem akartam ismét felforralni, hiszen a zöldségek már bele voltak főzve. De akár abba is szaggathattam volna. Omlósak, porhanyósak lettek a galuskáim.


2 megjegyzés:

  1. Külön köszönöm a receptet, ezentúl így fogom elkészíteni. Aa grízgaluskával igen sokat küzdök, vagy sikerül vagy nem.

    VálaszTörlés