2015. február 10., kedd

Kenyérrel kovászolt uborka.

5 literes üvegbe:

2,6 kg. fürtös uborka. Fél fej fokhagyma, csíkokra vágva, (így jobban kioldódik aromája) 1 nagyobb csokor friss kapor, 1 pici csilipaprika, 1,5 l. meleg víz, a víz minden literéhez, 1 ek. só. (1,5 ek. az egész üveghez) 1 szelet kenyér a tetejére. Friss kakukkfű, és pici csombor (borsikafű) is került az üvegbe. 



Az egyforma méretű uborkákat jól átdörzsölve megmostam. Végeit nem vágtam le, viszont hosszába mindkét végén bevágtam. Az évek alatt kialakult gyakorlat alapján, a 2,6kg. uborka fér bele pontosan az 5 literes üvegbe. Hosszában helyezem el az uborkákat, melyek közé friss kapor, és fokhagyma gerezdek kerülnek. A fokhagyma gerezdeket, felcsíkozom, hogy aromája minél könnyebben kioldódjon. Az üvegbe szoktam tenni egy kisebb csilipaprikát is, de ez mindenki ízlésén múlik. Friss csombort, (borsikafű) kakukkfüvet tettem hozzá. Napon, három nap alatt megérik, és finom, roppanós marad az uborka. Kígyóuborkából is készíthető, hasonló módon.
Mivel a kenyeret sikerült egy darabban kivenni, a levet nem kellett leszűrni. Felét visszatöltöttem rá, és hűtőben előreláthatóan két napig tart. Nem lesz ideje megromlani, mert gyorsan el fog fogyni. A fokhagymákat felaprítva, és a lé felét is, egy friss uborkasalátához felhasználtam. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése