2015. február 16., hétfő

Mini pizzácskák.

A legegyszerűbb pizzatészta receptje a következő:
500 g. finomliszt,
1 csomag porélesztő,
kevés só,
1 dl. olíva olaj, (ez lehet napraforgóolaj is)
langyos víz, annyi, amennyit a liszt felvesz, hogy egy laza, könnyen nyújtható tésztát kapjunk. Ezt már számtalanszor elkészítettem, az eredmény mindig tökéletes lett.


 A pizzatésztát a leírt alapanyagokból összegyúrom, fél óráig kelesztem, majd megint átgyúrom. Lisztezett deszkán laposra nyújtom, majd kisebb és nagyobb méretű lisztbe mártott pohárral köröket szaggatok belőle. A tetejét megkenem pizzaszósszal, amit paradicsomszósz, szárított oregánó, szárított bazsalikom, kevés só keverékéből készítettem (van saját gyártású pizzaszószom is, amit ősszel szoktam főzni hagyma, zeller, paradicsom, fokhagyma, és fűszerek keverékéből, de ez már elfogyott az idei nyárig) Ráhalmozom a feltéteket, és megszórom durvára reszelt sajttal. Feltétként használható sonka, kukorica, kolbász, de még reszelt parizer is.  Ez utóbbit egyetemistáknál láttam, olcsó, ötletes megoldás.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése