2015. szeptember 12., szombat

Bakonyi lecsós csirkemell

Hozzávalók 8 fő részére:

1 kg. csirkemell filé,

30 dkg. csiperke gomba,
10 dkg. füstölt szalonna,
1 fej hagyma
2 db. lecsópaprika
3 db. hámozott paradicsom,
kevés zöldség alaplé

2 kanál tejföl
kevés liszt,

kevés só,
frissen őrölt bors,
1 kis kanál őrölt pirospaprika,
kevés olaj a hús sütéséhez.






A csirkemellet felszeleteltem, kiklopfoltam, megsóztam, paprikás lisztbe forgattam, és forró olajban mindkét oldalán kisütöttem. Mikor megsültek a szeletek, egymásra szedtem őket, és letakartam.
A felkarikázott hagymát, a felcsíkozott szalonnából kisült zsíron megpirítottam, majd hozzáadtam a felaprózott hámozott paradicsomokat. Fakanállal szétnyomtam a serpenyőben. Hozzátettem a karikákra vágott lecsópaprikát,  a felszeletelt csiperkét, enyhén sóztam, borsot őröltem rá, megpaprikáztam, majd a tejföllel elkevertem. Addig főztem, míg a ragu besűrűsödött. A végleges sűrűségét alaplével állítottam be.
A kisült csirkemell szeletekre halmoztam, és ebben az esetben rizi-bizivel tálaltam. Illik hozzá a galuska, a tarhonya, vagy más főtt száraztészta is. Lényeges, hogy a bőséges, szaftos ragu keveredjen a körettel, biztosítva az ízek élményét. Sült krumpli ezért nem ajánlott hozzá! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése